Aktuális híreink
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy szalonunk és szervizünk 2025. október 18-án és októbert 24-én ZÁRVA tart. Köszönjük szíves megértésüket!
A Škoda Auto bemutatta új Epiq tanulmányautóját, amely egyértelmű betekintést nyújt a közelgő, tisztán elektromos városi SUV-crossoverre. A modern, minimalista dizájnt ötvöző és újszerű megoldásokat felvonultató modell az életszerű, kézzelfogható praktikumra helyezi a hangsúlyt, így az Epiq ideális útitárs a mindennapi élethez. Jelentős lépés a Škoda elektromobilitási stratégiájában, amely egyértelműen rávilágít a márka arra irányuló törekvésére, hogy izgalmas, előremutató és megfizethető elektromos járműveket nyújtson vásárlóinak. A korszerű digitális megoldások és intelligens asszisztensrendszerek új dimenzióval gazdagítják a vezetés élményét. Az Epiq elsőként a Volkswagen Csoport médiaműhelyében mutatkozott be, az IAA Nemzetközi Autókiállítás müncheni rendezvényét megelőzően, a Volkswagen Core márkacsoport (BGC) Elektromos Városi Járműcsaládjának (EUCF) tagjaival együtt.Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója így nyilatkozott: „Az Epiq tanulmányautó kézzelfogható ízelítőt ad a Škoda sikeres, teljesen elektromos családjának következő tagjáról. Ez maga a Škoda szellemisége: modern és masszív dizájn, meglepően tágas utastér a kompakt külső ellenére, könnyen kezelhető, intuitív digitális rendszerek, és azok az apró, Simply Clever ötletek, amelyekkel minden gördülékenyen működik – ráadásul elérhető, kedvező áron. Az Epiq révén ismét közelebb kerülünk ahhoz, hogy az elektromos járművek ne csak praktikusak, hanem igazán szerethető választások legyenek a hétköznapi autósok számára.”Mindennapi társ: kompakt méret, tágas tér és nagy hatótávA tanulmányautó az Epiqet egy 4,1 méter hosszú, kompakt városi SUV-crossoverként mutatja be. Öt fő számára biztosít kényelmes utazást, 475 literes csomagtere és akár 425 kilométeres hatótávja pedig igazán meggyőző. Így a mindennapokban is praktikus, és a hosszabb utakra is megfelelő választás. A jövőbeli sorozatgyártású modell várható indulóára számos piacon a Kamiq belső égésű változatával lesz összemérhető – így a Škoda egyre bővülő kínálatának legkedvezőbb árú elektromos járműveként jelenik meg. Mindez újfent bizonyítja, hogy a Škoda elhivatottan dolgozik a fenntartható és széles körben hozzáférhető közlekedési lehetőségek iránti egyre nagyobb kereslet kielégítésén.Modern Solid kívül-belül: Masszív, funkcionális, hitelesA Škoda modellek közül az Epiq képviseli elsőként a márka új, Modern Solid formanyelvét – kívülről és belülről is. Ez a szemlélet a robusztusságot, a praktikumot és az eredetiséget ötvözi, mindez világosan megjelenik a tanulmányautó bátor, minimalista stílusában. A Cashmere matt fényezést ragyogó fekete Tech-Deck Face emeli ki, amelyet T alakban elrendezett LED menetfények és irányjelzők kereteznek. A mélyebbre pozícionált fényszórók hangsúlyozzák a karakteres első lökhárítót, amely Cosmo szürke kiegészítőt kapott. Az új tornádóvonal vizuálisan elválasztja a karosszéria részeit, határozott kiállást ad a járműnek, miközben kiemeli az üveggel borított utasteret a többi elemből – így születik meg a lendületes, kortárs forma.Belső tér: a praktikusság és a digitális integráció a középpontbanA Škoda belső tere a funkcionalitást és a hétköznapi kényelmet állítja középpontba. Az Epiq bőséges tárolóhelyet és praktikus csomagtér-megoldásokat kínál, köztük táskaakasztókat, rögzítőelemeket és rejtett padló alatti rekeszeket. A Škoda „Mobile First” filozófiája szerint megtervezett belső tér a funkcionalitást és az egyszerűséget helyezi előtérbe: vezeték nélküli telefontöltési lehetőséggel, Simply Clever rekeszekkel, továbbá klasszikus gombokkal és haptikus vezérlőtárcsákkal. A funkcionalitás és a modern formatervezés harmóniája biztosítja, hogy az Epiq tökéletes választás legyen mind a családok, mind pedig az életstílus-orientált ügyfelek számára.Együttműködésben készül: az elektromos családi járműcsalád modelljei Spanyolországban készülnekAz Epiq a spanyolországi Navarrában található Volkswagen-üzemben gördül le a gyártósorról, a Volkswagen Core márkacsoporton belüli közös fejlesztési és termelési együttműködés keretében. A Core márkacsoport az EUCF-program keretében négy stílusos és kedvező árú elektromos autó bevezetésével három márka portfóliójában kívánja szélesebb körben hozzáférhetővé tenni az elektromobilitást a jövő nemzedékei számára. Várhatóan 2026 közepén debütál világszerte a Škoda Epiq sorozatgyártásra kész változata.
A Škoda Auto bemutatja a Vision O dizájn tanulmány első külső videóját, amely a Modern Solid dizájnnyelv fejlesztésének részleteit tárja fel. A kombi modell elegáns kialakítású hátulja kiemeli az aerodinamikára való egyértelmű fókuszt. A Vision O koncepcióval a Škoda Auto megerősíti az európai kombi szegmensben elfoglalt vezető szerepét, és egy új innovációs irányt mutat a jövőbeli modellek számára.Oliver Stefani, vezető formatervező kijelentette, hogy: "A Vision O-val következetesen továbbfejlesztjük a „Modern Solid” dizájnnyelvünket, növelve annak érzelmi vonzerejét és tovább finomítva márkaidentitásunkat. Az új dizájnkoncepció hangsúlyozza elköteleződésünket a határok feszegetése és a jövőbeli járműdizájn folyamatos innovációja mellett. A letisztult vonalak hangsúlyozzák az egyszerűséget és márkaértékeink iránti hűségünket. A Vision O rendkívül praktikus a mindennapi használatra, és meglepő, átgondolt részletekkel rukkol elő."Sima vonalak és jellegzetes fény motívumA videó teaser bemutatja az új B-oszlop dizájnt, amely tökéletes átmenettel kapcsolódik a karosszéria hátuljához. A lejtős tető osztott tetőspoilere a keskeny hátsó lámpákig fut le, amelyek jellegzetes „T” alakot formálnak, felidézve a tipikus „négy szemű” megjelenést. A hátsó lökhárító dizájnját a csomagtérajtón feltüntetett Škoda felirat és „Vision O” modellmegjelölés egészíti ki, hangsúlyozva a koncepció egyedi, modern külső stílusát.Szeptemberben bemutatkozik az új koncepcióA Škoda Vision O koncepció világpremierje, amely előrevetíti a Škoda jövőjét a kombi modell szegmensben, 2025. szeptember 8-án kerül megrendezésre Münchenben. A bemutató online is elérhető lesz minden néző számára a Škoda Auto YouTube csatornáin keresztül.
Az ötmilliomodik Škoda Fabia nemrég gördült le a gyártósorról Mladá Boleslavban. 1999 óta ez a megfizethető belépő szintű modell – az Octavia mellett – meghatározó mérföldkővel gazdagította a Škoda márka modern történelmét. Az első generációs Fabia a Volkswagen Csoport egy teljesen új platformjára épült, és kategóriájában kiemelkedőnek bizonyult tágasságával, praktikusságával, kiváló ár-érték arányával, valamint számos Simply Clever funkciójával. Ez a nyerő formula tette a Fabiát sikeressé mind a régi, mind az új ügyfélkörben Európában és azon túl. A mai negyedik generáció modern, üzemanyag-takarékos belső égésű motorokkal és fejlett biztonsági rendszerekkel rendelkezik. Tekintettel a modell tartós népszerűségére és a márka életében betöltött fontos szerepére, a jelenlegi Fabia gyártása 2030 után is folytatódni fog.Andreas Dick, a Škoda Auto igazgatótanácsának gyártásért és logisztikáért felelős tagja, elmondta: „Az ötmilliomodik Škoda Fabia jármű elérése valóban kivételes teljesítmény – mind a gyártócsapatunk, mind a vállalat egésze számára. A Volkswagen Csoport égisze alatt kifejlesztett második teljesen új modell, az 1999-ben bemutatott Fabia, gyorsan a márka szimbólumává és kínálatunk sarokkövévé vált. A Škoda belépő szintű modelljeként a mai napig a „Csehországban gyártott” kiváló minőségű járművek szinonimája. Tekintettel a jelenlegi negyedik generáció folyamatos sikerére – egy praktikus, hatékony jármű, amely tele van modern technológiával és széleskörű biztonsági funkciókkal – a Fabia gyártását 2030 után is folytatjuk.”Škoda Fabia: A márka egyik legnépszerűbb modelljeA Škoda Fabia hosszú ideje a márka legkelendőbb modelljei közé tartozik. 2024-ben a Škoda harmadik legnépszerűbb járműve volt, 117 100 darabot értékesítettek belőle világszerte. Az első generációt az 58. Frankfurti Autószalonon mutatták be 1999-ben, a nagy népszerűségnek örvendő Felicia utódjaként. Teljesen új platformra épült, és széles motor-, sebességváltó- és karosszériaválasztékkal került piacra. Az évek során a Fabia kulcsszerepet játszott a Škoda márka népszerűsítésében az európai piacokon. Neve szilárdan beágyazódott a motorsport történetébe is – beleértve a legújabb generációkat is. A Fabia Rally2, Fabia Rally2 evo és a jelenlegi Škoda Fabia RS Rally2 saját kategóriáikban a valaha volt legsikeresebb rally-járművek közé tartoznak.Megfizethető belépő szintű mobilitás négy generáción keresztülAz első generációs Škoda Fabia (1999–2008) ötajtós ferdehátúként debütált, 3 960 mm hosszúsággal. Kevesebb mint egy évvel később bemutatták a kombi változatot, majd 2001-ben a szedánt. Jellegzetes stílusát az akkori vezető tervező, Dirk van Braeckel által vezetett tervezőcsapat alkotta meg. A kis járművek számára épített, fejlett PQ24 platformra épült első Fabia széles hajtáslánc-választékot kínált. 2003 márciusában bevezettek egy sportos RS változatot is, amely egy 1,9 TDI turbódízel (96 kW) motorral rendelkezett, és az élénk teljesítményt alacsony üzemanyag-fogyasztással kombinálta.A második generációs Škoda Fabia (2007–2014) a 2007 márciusában megrendezett Genfi Autószalonon mutatkozott be. Ugyanarra a platformra épült, mint elődje, de 22 mm-rel hosszabb és 47 mm-rel magasabb volt. Ezt hat hónappal később egy praktikus kombi változat követte. 2009-ben a kínálatot egy terepjáró dizájnelemekkel ellátott Scout változattal, valamint egy RS modellel bővítették ki, amely 1,4 TSI turbófeltöltős benzinmotorral rendelkezett és 132 kW teljesítményt nyújtott. Ez a generáció vezette be a népszerű Monte Carlo kiadást is.A harmadik generációs Škoda Fabia (2014–2022) 2014 októberében mutatkozott be a Párizsi Autószalonon. A modern PQ26 platformra épült, új arányokkal, amelyek dinamikusabb megjelenést kölcsönöztek neki – 90 mm-rel szélesebb és 30 mm-rel alacsonyabb volt, mint elődje. A biztonság és a kényelem is jelentősen javult: a Fabia most már elérhető volt Front Assist, adaptív sebességtartó automatika és járművezetői fáradtságérzékelés funkciókkal. A 2018-as frissítés további fejlesztéseket hozott, beleértve a Full LED fényszórókat és a holttérfigyelést.A negyedik generációs Škoda Fabia (2021–napjainkig) 2021 tavaszán érkezett ötajtós ferdehátúként az MQB A0 platformra építve. A dizájnt a Škoda Design csapata fejlesztette ki Oliver Stefani vezetésével. Ez a generáció meghaladta a 4,1 méteres hosszúságot, és a csomagtér kapacitása további 50 literrel nőtt, így elérte a tágas 380 litert. Felszerelhető a legújabb funkciókkal és rendszerekkel, mint például az automatikus parkolás és a Travel Assist 2.0, amely magában foglalja az adaptív sebességtartó automatikát, a prediktív gyalogos- és kerékpáros-védelmet, az adaptív sávválasztó asszisztenst és a közlekedési jelzések felismerését.
A Škoda Auto hat hónappal a vadonatúj Škoda Elroq világpremierje után piacra dobja az RS csúcsmodellt, amely a népszerű elektromos kompakt SUV szegmenst erősíti. Az RS család legújabb tagja összkerékhajtással és két motorral rendelkezik, amelyek összesen 250 kW rendszerteljesítményt nyújtanak. A WLTP-ciklus szerint a Škoda Elroq RS több mint 550 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít, és specifikus RS kiegészítőkkel, valamint átfogó alapfelszereltséggel rendelkezik. A Škoda jelenlegi modellportfóliójának ez a leggyorsabban gyorsuló járműve is, amely 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára.Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója így nyilatkozott: „A Škoda bővülő elektromos jövőjének az Elroq RS a következő meghatározó lépése. A nagyra becsült RS örökségünk és az innovatív technológia ötvözete egy új csúcsmodellt hoz létre, amely 0-ról 100 km/órára mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsul fel. Az Elroq RS ezt a lenyűgöző teljesítményt több mint 550 kilométeres hatótávolsággal nyújtja. Első tisztán elektromos kompakt SUV-unk már az első néhány hónapjában meghódítja a piacot. Áprilisban Európa első számú legkelendőbb tisztán akkumulátoros elektromos járműve volt, és május végéig körülbelül 70 000 megrendelés érkezett be. Ezek a számok megerősítik, hogy az Elroq egy valóban vonzó választás. Biztosak vagyunk benne, hogy az Elroq RS hozzájárul ehhez a sikertörténethez, és új mércét állít fel azáltal, hogy nagyszerű vezetési élményt és mindennapi használhatóságot kínál.”Johannes Neft, a Škoda Auto Igazgatótanácsának technikai fejlesztésért felelős tagja így nyilatkozott: „A Škoda RS modellek hagyományosan ötvözik a dinamikus teljesítményt és a sportos megjelenést a kiegyensúlyozott menetdinamikával és a praktikussággal. Ez alól az Elroq RS sem kivétel: az RS családunk legújabb tagja 250 kW teljesítménnyel és több mint 550 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, míg az opcionális DCC tökéletesen ötvözi a sportosságot és a kényelmet. A Škoda Elroq RS elsőként vezeti be az új Modern Solid dizájnnyelvet az RS portfóliónkba. A magasfényű Tech-Deck Face tökéletesen illeszkedik a fekete díszítőelemekhez, legdinamikusabb modelljeink védjegyeihez. Az Elroq RS-t ez a megnyerő csomag teszi ideális társsá a mindennapokra.”Médiaesemény a Cseh Köztársaság északi területénA médiaesemény a Cseh Köztársaság északi részén található Aurel Polygon tesztközpontban zajlik, amely egy 30 perces autóútra található Mladá Boleslavtól, ahol az Elroq gyártása folyik. A Polygon egy fejlesztési és innovációs központ a technológiák, járművek és azok alkatrészeinek átfogó tesztelésére. Széles körű funkcionális, tartóssági és egyéb tesztek elvégzésének a helyszíne. Az 52 000 m2-es tesztpálya magában foglalja a fejlett segéd-, fék- és stabilitási rendszerek tesztpályáit. Egy kavicsos útszakasz áll rendelkezésre a karosszéria és más járműalkatrészek tartósságának tesztelésére, egy speciális zóna pedig a járművek üzemi határán túli tesztelését szolgálja. A járműveket olyan felületeken is tesztelhetik, mint a macskaköves és az egyenetlen felületek.84 kWh akkumulátor, több mint 550 kilométeres elektromos hatótávolság, akár 185 kW-os gyorstöltésA Škoda Elroq RS-ben az első és a hátsó tengelyen elhelyezkedő elektromos motorok összesen 250 kW teljesítményt nyújtanak és támogatják az összkerékhajtást. Az Enyaq RS-hez hasonlóan az Elroq RS is 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, így ez a két jármű vált a Škoda eddigi leggyorsabban gyorsuló sorozatgyártású modelljévé, 180 km/óra végsebességgel. A nagyfeszültségű akkumulátor tizenkét modulból áll, összesen 84 kWh bruttó kapacitással (nettó 79 kWh), amely a WLTP-ciklus szerint több mint 550 kilométeres maximális elektromos hatótávolságot tesz lehetővé. Az akár 185 kW-os töltési sebesség a DC gyorstöltő állomásokon lehetővé teszi, hogy az akkumulátor körülbelül 26 perc alatt 10-ről 80 százalékra töltődjön fel. Az AC töltés 11 kW-on nyolc óra alatt tölti fel az akkumulátort 0-ról 100 százalékra. Az Elroq RS 0,267-es légellenállási együtthatót ér el.Alapfelszereltségként sport futómű és LED Matrix fényszórók és exkluzív könnyűfém keréktárcsákA fekete külső részletek és az akár 21 hüvelykes exkluzív könnyűfém keréktárcsák kiemelik a jármű dinamikus megjelenését. A sport futómű és a progresszív kormányzás kiváló vezetési dinamikát biztosít bármilyen helyzetben. Az alapfelszerelések széles skálájába tartoznak a csúcstechnológiás LED Matrix fényszórók és a LED hátsó lámpák dinamikus irányjelzőkkel. A masszázsfunkcióval ellátott, elektromosan állítható vezetőülés szintén az alapfelszereltség részét képezi. Ez az első utas számára a választható Maxx csomag részeként érhető el.Modern Solid dizájnnyelv Tech-Deck Face-szel és Light BanddelMint minden Elroq modell, az RS változatot is az új magasfényű fekete Tech-Deck Face teszi különlegessé, amely több érzékelőt, köztük radart is tartalmaz. A függőleges „szempillákból” álló Light Band az alapfelszereltség részét képezi, akárcsak a LED Matrix fényszórók. A négyszemű megjelenés a Škoda SUV kínálatának védjegye. A dinamikus irányjelzőkkel ellátott LED hátsó lámpák szintén az alapfelszereltség részét képezik. Az alapfelszereltséghez még hozzá tartozik a Coming/Leaving Home animáció, amelynek részeként, a Light Band fényjátékot hoz létre, amikor a járművezető bezárja vagy kinyitja a járművet, vagy csak megközelíti azt a kulccsal a zsebében. Amikor a járművet kinyitják, a megvilágított szegmensek fokozatosan felfénylenek, és lassan elhalványulnak, amikor bezárják.Az RS stílus védjegye: fekete díszítőelemek és új egyedi matt színA jellegzetes vizuális RS vonások kiemelik a külső dizájn dinamikus megjelenését. Az oldalsó ablakkeretek, tetősínek, a motorháztető és a csomagtérajtó feliratai, valamint a tükörburkolatok mind fényes fekete színben pompáznak. Az első lökhárító kifejezetten a modellhez készült, a hátsó lökhárító pedig a tipikus RS, teljes szélességű fényvisszaverő csíkkal egészül ki. Az első sárvédőket RS emblémák díszítik. A jármű tizenegy külső színben rendelhető, ebből négy egyszínű, hat metál és egy új, kizárólag az Elroq RS esetében elérhető exkluzív matt szürke kivitel. A limitált kiadású matt szürke színt külső, fényes fekete részletekkel, például az ajtókilincsekkel, oldalsó tükrökkel és a hátsó tetőspoilerrel kombinálták. A fekete metál 20 hüvelykes Draconis könnyűfém keréktárcsák új matt fekete betétekkel alapfelszereltségként érhetők el, míg az új 21 hüvelykes Vision könnyűfém keréktárcsák antracit metál színben opcionálisan rendelhetők. A SunSet sötétítésű hátsó és oldalsó hátsó ablakok, valamint az akusztikus oldalablakok bármilyen vezetési helyzetben kényelmet és elegáns megjelenést biztosítanak.Egyedi Dizájnopció a belső térhezA belső térben az exkluzív Dizájnopció RS Lounge fekete felületekkel egészül ki. Perforált és nem perforált Suedia mikroszálas kárpitozást kombinál műbőrrel, karbonhatású dekorral és lime zöld kontrasztvarrással. A műszerfal dizájn része fekete Suedia borítást kapott, amely az ajtópaneleket is díszíti. A háromküllős fűtött sportkormány RS emblémát és perforált bőr borítást kapott. A fűtött első sportülések beépített fejtámlákkal és rozsdamentes acél pedálborításokkal hangsúlyozzák ki a belső tér dinamikus vonzerejét. A vezetőülés elektromosan állítható, és alapfelszereltségként masszázs- és memóriafunkciót, valamint deréktámaszt kínál. A választható Maxx csomag által az elektromosan állítható ülés, valamint a masszázs- és memóriafunkciók az első utasülés esetében is elérhetők. A 3-zónás Climatronic légkondicionáló szintén része ennek a felszereltségi csomagnak. A hangulatvilágítás megvilágítja az első és hátsó ajtópaneleket, az első és hátsó lábteret, az ajtókilincseket, a középkonzolt és a műszerfalat. A hátsó oldalablakokhoz tartozó mechanikus napellenzők a választható Advanced csomag részeként érhetők el. A hátsó oldallégzsákok alapfelszereltségként elérhetők az Elroq RS-ben.13 colos infotainment kijelző és szélvédő-kijelző kiterjesztett valósággalAz 5 hüvelykes digitális műszeregység és a 13 colos infotainment kijelző az alapfelszereltség részét képezik. Az Advanced csomag részeként opcionálisan elérhető a kiterjesztett valóságot megjelenítő szélvédő-kijelző. Közülük mindegyik rendelkezik az egyedi RS grafikákkal. Az infotainment képernyőn található fűtés gomb egyszerre akár négy fűtési funkciót is aktivál vagy deaktivál. A Škoda Elroq RS alapfelszereltségébe négy gyorstöltő USB-C port tartozik, amelyek akár 45 W teljesítményt is biztosítanak. Ezen felül a vezeték nélküli töltéssel és szellőzéssel rendelkező Telefonbox akár 15 W töltési teljesítményt is kínál. Az Advanced csomag részeként opcionálisan elérhető a CANTON-nal közösen fejlesztett 12 hangszórós hangrendszer, amely összesen 675 W teljesítményt nyújt. Az alapfelszereltség részét képező, Virtual Pedal funkcióval felszerelt, elektromos csomagtérajtó könnyű és kényelmes hozzáférést biztosít a 470-1580 literes csomagtérhez. A Škoda Elroq RS egyik márkaspecifikus Simply Clever funkciója a csomagtartóban található QR-kód. Ez lehetővé teszi, hogy okostelefon vagy tablet segítségével könnyedén hozzáférjen a különböző csomagtartó funkciókkal kapcsolatos használati utasításokhoz és videókhoz. Két külső hang közül lehet választani az infotainment menüben a gyalogosvédelem érdekében: Sport és Futuristic. A vonóhorog-előkészítés az alapfelszereltség részét képezi, az elektromos kioldás pedig opcionálisan elérhető. A Škoda Elroq RS akár 1400 kg-os fékezett utánfutót is tud vontatni 8%-os emelkedőn, vagy 1200 kg-ost 12%-os emelkedőn.Leültetett sportfutómű alapfelszereltségként és opcionális DCC futómű egyedi hangolással és merevebb stabilizátorokkalA Škoda Elroq RS alapfelszereltségként 15 mm-rel leültetett sportfutóművel rendelkezik. Az új progresszív kormánybeállítás az RS futómű egyedi hangolásához igazodik, sportosabb vezetési élményt eredményezve. A Driving Mode Select egy egyedi, az összkerékhajtással kombinált tapadási módot is kínál. A DCC adaptív futómű opcionálisan elérhető; beállításai az Elroq RS kompaktabb karosszéria méreteihez igazodnak. Az RS változat széles körű lengéscsillapító-beállítási lehetőséget kínál, akár 15 paraméter is testreszabható az Individual mód konfigurálásához. Minden DCC lengéscsillapító egy kifinomult elektromágneses szeleppel rendelkezik, amely milliszekundumok alatt nyit és zár, csökkentve vagy növelve az olajáramlást a lengéscsillapítóban az aktuális vezetési helyzet és a kiválasztott vezetési mód függvényében. A lengéscsillapító paramétereket így olyan bemeneti jelek vezérlik, mint a jármű sebessége, a jármű karosszéria gyorsulása, a karosszéria oldal- és hosszirányú dőlése, a jármű teljes terhelése, a gázpedál helyzete, a kormánykerék szöge és még sok más. A rendszer három gyorsulásmérőből, három kerékemelési érzékelőből és egy vezérlőegységből áll, amely más járműegységektől, például a motorvezérlő egységtől, az ESC-től és a kormányműtől is adatokat és jeleket kap. A különböző vezetési helyzetekben a lehető legjobb kezelhetőséget elöl egy MacPherson felfüggesztés biztosítja alsó háromszög lengőkarokkal és keresztirányú torziós stabilizátorral, hátul pedig többlengőkaros felfüggesztés öt keresztirányú lengőkarral és torziós stabilizátorral. A DCC lengéscsillapítók speciális beállításai akár 15 különálló paraméter mentén is lehetővé teszik a lengéscsillapító karakterisztikák széles skálájának finomhangolását. A sportabroncsok és az RS futómű speciális beállításaihoz igazított kormányzási jellemzők kombinációja dinamikusabb kormányzási érzetet ad a járműnek, jobb visszajelzéssel az optimális járműirányítás érdekében.A Travel Assist vezetéstámogató rendszer legújabb verziója és a KESSY Advanced az alapfelszereltség részekéntA Škoda Elroq RS átfogó konnektivitási funkciói számos intelligens biztonsági és asszisztensrendszert tesznek lehetővé. Az alapfelszereltség részér képező Travel Assist legújabb verziója egyesíti az adaptív sávtartó automatikát, a prediktív adaptív sebességtartó automatikát, a forgalmi torlódás asszisztenst, a vészhelyzeti asszisztenst és a Side Assist sávváltást segítő rendszert. Alapfelszereltségként tartalmazza az online tömeges helymeghatározási adatok használatát. A KESSY Advanced szintén az alapfelszereltség részét képezi. Az Open-On-Approach funkció segítségével a rendszer kinyitja az ajtókat és a csomagtérajtót, ha a kulcs a jármű 1,5 méteres körzetében található. A Walk-Away Locking automatikusan lezárja az Elroq RS-t, ha a kulcs 2,5 méternél távolabb kerül a járműtől. A navigációs rendszer valós idejű online figyelmeztetésekkel szolgál balesetekről, meghibásodásokról és csúszós útfelületekről a közvetlen közelben.Okos parkolás okostelefonon keresztül, valamint Powerpass támogatásA továbbfejlesztett MyŠkoda alkalmazás új funkciókat támogat a választható Intelligens Park Assist parkolássegítő rendszerhez. A Távolsági Park Assist lehetővé teszi, hogy a jármű automatikusan beálljon a párhuzamos és merőleges parkolóhelyekre, miközben a tulajdonos az okostelefonján lévő MyŠkoda alkalmazáson keresztül irányítja a manővert. A Bluetooth-alapú rendszerhez szükséges, hogy a tulajdonos a jármű mellett álljon, miközben tartja a kulcsot. A kívánt manővertípus kiválasztása után az Elroq RS autonóm módon kezeli a kormányzást, a fékezést és a mozgást. A Remote Trained Parking funkció szintén a MyŠkoda alkalmazáson keresztül vezérlhető. Amikor a jármű eléri az akár öt tárolt parkolási hely megközelítésének egyikét, automatikusan a kívánt pozícióba hajt. Közben a tulajdonos, ahelyett, hogy a járműben ülne, okostelefonján indítja el és figyeli a folyamatot.A Powerpass nyilvános töltési tarifákkal az ügyfelek könnyedén tölthetik akkumulátorukat az EU-ban található közel 900 000 töltőpont egyikén (kivéve Portugáliát és Romániát). A Powerpass hamarosan új tarifastruktúrával bővül. Ez nagyobb kényelmet biztosít a járművezetők számára, akik elsősorban az IONITY hálózatot használják, és a legtöbb esetben csökkenti a töltési költségeket. A Powerpass egy univerzális szolgáltatás, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy anélkül használják a töltőpontokat, hogy szükségük legyen egy adott töltőpont-üzemeltető kártyájára vagy mobilalkalmazására, vagy hogy engedélyezési problémákkal kelljen foglalkozniuk stb.Az új tarifaterv a két világ legjavát ötvözi: rugalmas díjak az alkalmi felhasználók számára, akiknek fontos a jó ár-érték arány és fix díjak a rendszeres felhasználók számára, akik a kiszámíthatóbb árképzés kényelmét részesítik előnyben. A három nyilvános töltési terv helyett hamarosan négy lesz elérhető. Az alap töltési terv továbbra is ingyenes marad, de már így is mindenhol rugalmas árakkal fog szolgálni a fix ár helyett. A helyszíntől, a töltőállomás üzemeltetőjétől, a napszaktól vagy az elektromos hálózat aktuális állapotától függően ez alacsonyabb költségeket eredményezhet az ügyfelek számára. Két középső terv kifejezetten az IONITY felhasználók számára készült, akik minimalizálni szeretnék költségeiket. A tervek a legjobb fix kWh áron (az IONITY kínálata alapján) biztosítanak hozzáférést az IONITY hálózathoz, míg más állomások rugalmas díjszabás alá esnek. A Charge Premiummal az ügyfelek továbbra is megtalálják a megszokott fix díjakat, most általában olcsóbb kWh árakkal; ebben az esetben is megegyezik a költség az IONITY által közvetlenül kínált legjobb tarifával. A Škoda Auto weboldalán hamarosan elérhetők lesznek az egyes piacokra vonatkozó árak és további információk. A Plug & Charge opció, amely lehetővé teszi a zökkenőmentes engedélyezést a kompatibilis töltőállomásokon, mindig megkönnyíti az akár 185 kW-os egyenáramú töltést.Az RS történet – sikeres mind a ralipályákon, mind a világ körüli versenypályákonAz Elroq RS folytatja a Škoda 25 éves sportos RS modelljeinek hagyományát, amely 2000-ben kezdődött az első generációs Octavia RS-sel. 2003-ban az RS portfólió a Fabia RS-sel bővült, amelyet egy második generációs modell követett, beleértve a kombi változatot is. 2018-ban a Kodiaq RS volt a Škoda első RS modellje az SUV szegmensben. 2022-ben a Škoda bemutatta a teljesen elektromos Enyaq RS családot. Mindkét modell kétmotoros összkerékhajtással rendelkezik, és kezdetben 220 kW teljesítményt nyújtottak. A teljesítményük 2023-ban 250 kW-ra nőtt, aminek köszönhetően ezek lettek akkor a Škoda történelmének legerősebb sorozatgyártású járművei. A múlt hónapban a Škoda bemutatta az új Enyaq RS családot, amely most már a Modern Solid dizájnnyelvet is magában foglalja, beleértve a jellegzetes Tech-Deck Face-t.A Škoda „RS” megnevezése már több mint 50 éve tölti el izgalommal és lelkesedéssel a Škoda teljesítményorientált modelljeinek rajongóit. A vállalat motorsport történelme azonban sokkal korábban kezdődött – valójában 124 évvel ezelőtt, és két keréken.1901 júniusában a cseh gyártó a Párizs–Berlin versenyen debütált a motorsportban, amely 1196 km-es távot ölelt fel. Az első jelentős sikert egy Škoda versenyjárművel 1936 januárjában értek el, amikor a Škoda Popular a legendás Monte Carlo Rallyn elnyerte a második helyezést az 1500 köbcentiméter alatti kategóriában. A nemzetközi ralikon a Škoda az Octavia Touring Sport – röviden TS – modellel mutatkozott be, amely három egymást követő kategóriagyőzelmet aratott a „Monte”-n 1961-ben, 1962-ben és 1963-ban.Az RS korszak az 1970-es években kezdődött a Škoda Motorsportnál. Az 1974-es évet a 180 RS és 200 RS rally prototípusok fejlesztése jellemezte. A következő évben érkezett a legendás Škoda 130 RS, amely sikerei közé tartozik a kategóriájában aratott kettős győzelme az 1977-es Monte Carlo Rallyn. 1981-ben a Škoda és a 130 RS az Európai Túraautó-bajnokság márkakategóriájában Európa-bajnok lett. A Škoda Favorit kategóriájában négy egymást követő „Monte” győzelmet aratott 1991 és 1994 között. Az ezredforduló környékén a Škoda Octavia WRC után a Škoda Fabia különböző rally változatai is kiegészítették a sikertörténetet. 2015 óta a WRC2 kategóriában a Fabia R5, a Fabia R5 evo és a jelenlegi Fabia RS Rally2 összesen 16 világbajnoki címet nyert el versenyzői és csapatszinten, és öt győzelmet aratott Monte Carlóban.
2023.05.30.