Újdonság a ŠKODA-ról
2021.06.02.

Hármas ŠKODA győzelem : az ENYAQ 𝗶V, az OCTAVIA és a SUPERB modellek az import autók élén az "Év összekerékhajtású autója" választáson

Hármas ŠKODA győzelem : az "Auto Bild Allrad" olvasói az autógyártó három modelljét is a legjobbnak választották az "Év összkerékhajtású autója" szavazáson. Az összkerékhajtású ENYAQ iV nagyszerűen debütált és első alkalommal - az impot autók között - rögtön megszerezte az összkerékhajtású kategória első helyét. Az OCTAVIA 4x4 az "Összkerékhajtású autók 40 000 euró alatt" mezőnyében lett az import modellek legjobbja, míg a SUPERB 4x4 egészen a dobogó legfelső fokára állhatott az "Összkerékhajtású személyautók 40 000 euró felett" kategóriában. Az OCTAVIA számára ez már a hatodik ilyen elismerés, a SUPERB pedig ezzel a győzelemmel a tizenkettedik első helyét gyűjtötte be az olvasói szavazáson. A ŠKODA ENYAQ iV első alkalommal vett részt a választáson és lenyűgözte a magazin olvasóit : a tisztán elektromos SUV modellt választották meg ugyanis elsőnek a « Tisztán elektromos hajtású autók » mezőnyében. A ŠKODA első, a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épülő sorozatgyártású modelljével a márka eddigi legnagyobb lépését tette meg az elektromobilitási stratégiájának megvalósításához vezető úton. A cseh autógyártó zászlóshajójának két legerősebb változatában - az ENYAQ iV 80x és az ENYAQ iV RS modellekben - az összekerékhajtás mellett egy második elektromos motor is helyet kapott, mégpedig az első tengelyen. A ŠKODA ENYAQ iV modellel már április közepe óta találkozhatnak az érdeklődők a ŠKODA európai kereskedéseinek bemutatótermeiben.A ŠKODA OCTAVIA kategóriájában a legjobb import autónak bizonyult a 2014, 2015, 2019 és 2020. évi szavazásokon. A tavalyi évben a modell az összesített győzelmet is megszerezte az « Összkerékhajtású személyautók 40 000 euróig » kategóriában. Az idei sikerrel az OCTAVIA 4x4 már hatodik alkalommal végez az élen ezen a jelentős olvasói szavazáson.A ŠKODA SUPERB második generációja kategóriájában végig az import járművek élén végzett 2009. és 2013. között. 2015-ben a modell jelenlegi generációja folytatta a sikertörténetet. Az olvasók továbbá kategóriájának legjobb import járművének választották a SUPERB modellt 2016. és 2020. között.Az idei győzelem így a tizenegyedik alkalom, hogy a középkategóriás modell megnyerte az összkerékhajtású járművek olvasói szavazását.Az olvasók január 7. és február 21. között tíz kategóriában összesen 237 modell közül online választhatták ki kedvenceiket. Az "Év összkerékhajtású autója" választást az idén huszadik alkalommal rendezték meg.
Bővebben
Aktuális autószalon-információk
2021.05.09.

A ŠKODA Storyboard bemutatja: FABIA-dizájn az idők folyamán

Május 4-én mutatkozott be a SKODA Fabia a nagyközönség előtt. Ebből az alkalomból a cseh autógyártó az új modell különböző dizájnrajzai mellett a három korábbi generációról szóló cikkeket is közzétett a ŠKODA Storyboard oldalán. Formatervezők idézik fel, hogyan vettek részt a kedvelt ŠKODA-modell külsejének kialakításában, s egyedülálló vázlatok és fényképek is láthatók az archívumból.Május 4-én ünnepelte világpremierjét az új ŠKODA FABIA. Az új modell a három korábbi generációhoz csatlakozik, amelyek mindegyike a maga idejének pontos lenyomata. Az 1999-ben bemutatott első FABIA fejlesztése teljesen tiszta lappal indult, amit Václav Capouch, aki annak idején a ŠKODA külső formatervezésének alrészlegét vezette, így idéz fel a ŠKODA Storyboard cikkében: "Akkoriban a méreteket és a műszaki paramétereket is a padlóváz határozta meg, feladatunk pedig egy modern, mégis hagyományos kialakítású kisautó megalkotása volt." Végül három formaterv készült és belső versenyeztetés döntött a FABIA első modellgenerációjának végleges dizájnjáról.Utódját 2007-ben mutatta be a ŠKODA. Jiří Hadaščok, aki jelenleg a külső formatervezés szakterületének koordinátora az autógyártónál, így kommentálta egykori munkáját: "Tekintettel az akkori formai nyelvezetre, a második modellgeneráció véleményem szerint egyfajta híd szerepét töltötte be. A korábbi modelleket sokkal inkább lekerekített és lágy vonalvezetés, ám a mai ŠKODA-modelleknél jóval kevesebb kristályhatású elem és határozott él jellemezte. A második nemzedék azonban már ebbe az irányba indult vonalaival, miközben megőrizte a lekerekített formákat."A ŠKODA 2014-ben vezette be a piacra a harmadik FABIA-generációt. Az egyértelműen kiformált felületek itt egyfajta kubista stílus kiegészítőiként jelentek meg, a harmadik nemzedék jellegzetes dizájnelemeként pedig az úgynevezett "szárnyvonal" ("Wingline") tűnt fel. Ez a tornádóvonal alatt húzódó, határozott élek által határolt és karakteres sajtolt formák alkotta bemélyedés jelenleg is a ŠKODA márka modelljeinek optikai stílusjegye. Petr Matušinec, a külső formatervezés szakterületének koordinátora így jellemezte e részlet jelentőségét: "Ez az elem vizuálisan csökkenti a járműmagasságot, miközben azt a benyomást is kelti, hogy szélesebb az autó".A ŠKODA Storyboard a www.skoda-storyboard.com címen tekinthető meg, regisztráció nem szükséges. A ŠKODA AUTO aktuális hírei mellett érdekes cikkek találhatók itt a vállalat történetéről és jelenéről, de exkluzív bepillantással is szolgál a fejlesztés és a gyártás kulisszái mögé, emellett szövegek, fotók és videók ingyenesen tölthetők le médiafelhasználásra. A Media Room révén a ŠKODA Storyboard önálló felülettel is rendelkezik az autógyártó legfrissebb sajtóinformációi számára.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.