Aktuális híreink
Amikor a kicsi naggyá lesz: a Škoda AUTO közzétette tisztán elektromos, akkumulátorhajtású (BEV), városi SUV-crossover modelljének nevét, valamint az újdonságra első betekintést kínáló dizájntanulmányát. A 2025-ben bemutatkozó Škoda Epiq mintegy 25 ezer euróba kerül majd, és 4,1 méteres hosszúságával tágas belteret és akár 490 literes csomagtartót kínál. Az újdonság már teljes egészében, azaz kívül és belül is az új, erőteljes, funkcionális és autentikus Modern Solid formai nyelvezet jegyében készül majd, amit új technológiákkal és asszisztens-megoldásokkal harmonikus digitális élmény tesz teljessé. Klaus Zellmer, a Škoda AUTO vezérigazgatója így fogalmazott: "Az érkező Škoda Epiq sokat kínál majd vonzó áron, és kompakt külső méretek mellett is tágas belső térrel. Ügyfeleink választási lehetőségeket szeretnének, ezért e népszerű piaci szegmens felé is bővítjük egyre növekvő elektromos mobilitási portfóliónkat. Remélem, már ezek az első dizájnelőzetesek is jól mutatják, hogy az Epiq modern formavilágával, mindennapos használatra kiválóan alkalmas hatótávjával és felhasználóbarát technikáival tűnik majd ki - s teszi mindezt megfizethető áron."4,1 méteres hosszúság, több mint 400 kilométer elektromos hatótáv és akár 490 literes csomagtartóA Škoda új digitális dizájntanulmánya a jövőbeni sorozatgyártású modell legfontosabb megoldásait és jellemzőit emeli ki. 4,1 méteres hosszúságával a Škoda Epiq városi SUV-crossover öt személy számára is bőséges helyet és akár 490 literes csomagtartót kínál, 25 ezer euró körüli alapárával pedig tökéletes választás lehet az elektromos mobilitás területére újonnan lépő ügyfelek számára. Az újdonság már teljes egészében, azaz kívül és belül is az új és erőteljes Modern Solid formai nyelvezet jegyében készül, miközben több mint 400 kilométer maximális elektromos hatótávot kínálhat.Oliver Stefani, a Škoda Design vezetője kiemelte: "Új formatervezési nyelvezetünk, a Modern Solid a modernitás új szintjét képviseli. Az intelligens funkcionalitás és praktikum harmonikus egyensúlyt alkot a vonzó és újszerű megjelenéssel, illetve a hosszú távú fenntarthatóság iránti megközelítésünkkel. A Škoda Epiq dizájntanulmány tökéletesen testesíti meg az új formai nyelvezet minden alapvető jellemzőjét."Modern Solid - erőteljes, funkcionális, autentikus dizájn értelmezi újra a klasszikus Škoda-tulajdonságokatAz új Modern Solid formai nyelvezet a robusztus, funkcionális és autentikus jellemzők ötvözete. A Škoda Epiq dizájntanulmány szoborszerűen plasztikus motorházfedelén már az új "Škoda" felirat látható. A fényes fekete Tech-Deck Face a jól ismert Škoda-hűtőrács modern interpretációja, és olyan elektromos berendezéseket foglal magában, mint a távolságérzékelő radar és az első kamera. A Tech-Deck Face motívumát a nappali menetfény és az irányjelzők kettős funkciójú, T-alakú LED-alakzatai fogják közre, míg a fényszórók egy alsó, másodlagos pozícióban kaptak helyet. Utóbbiak fénymoduljait kubista ihletésű dizájn és Matrix-LED technika jellemzi. A robusztus első lökhárítón Unique-sötétkróm árnyalatú, feltűnő légterelő idom húzódik. Az oldalnézetet magasan ívelő, lendületes tornádóvonal határozza meg, amely vizuálisan az utastér üvegezett részét ("üvegház") választja el a karosszéria további részétől, határozottan kiemelve az autó erőteljes vállövét. Alatta a feltűnő burkolatú sárvédők aerodinamikailag optimalizált kerekeknek adnak helyet. Az alacsonyan ívelő, enyhén ereszkedő tetővonal az optimális aerodinamikai tulajdonságok jegyében tetőlégterelőben zárul. A farkialakítást szintén robusztus lökhárító, a csomagtérajtón pedig Unique-sötétkróm árnyalatú "Škoda" felirat jellemzi. A Škoda Epic dizájntanulmány minimalista megjelenését a világos tónusú matt Holdfehér metálfényezés is hangsúlyozza. A tetősíneken és a könnyűfém keréktárcsákon, valamint az első és hátsó lökhárítón Élénknarancs részletek alkotnak látványos kontrasztot.Minimalista, funkcionális beltér és új technikákA Škoda Epiq az első sorozatgyártású modellként készülhet majd minimalista Modern Solid stílusú belső térrel, amely a tartós, praktikus és hosszú távon fenntartható előállítású anyagokra összpontosít. A szabadon lebegő hatást keltő középkonzolban kialakított, nyitott tárolórekeszben vezeték nélküli mobiltelefon-töltő áll rendelkezésre, emellett további Simply Clever rekeszek szolgálnak még több tárolási lehetőséggel. A csomagtartóban szintén felfedezhetők a márkára jellemző Simply Clever részletek, például a szatyorakasztók, a cargo-elemek, a rögzítőszemek és a padló alatti rejtett rekesz formájában. A kétküllős kormánykeréken az új "Škoda" felirat, valamint a legfontosabb funkciók menet közbeni vezérlésére fizikai gombok, illetve Élénknarancs jelölésű, tapintható görgetők tűnnek fel. A mobil digitális kulcs az autóval folytatott sokféle interakciót tesz lehetővé az ügyfél mobil okoseszközén keresztül, ezzel is hozzájárulva a színvonalas digitális felhasználói élményhez. A Škoda ezzel következetesen ügyfélközpontú "Mobile First" megközelítését hangsúlyozza, amely az autósok mindennapjainak könnyítését szolgálja. A Škoda Epiq a kétirányú töltést is támogatja, egyfajta "gördülő energiatárolóvá" alakítva az autót, amely az ügyfél otthoni hálózatába vagy egyéb elektromos készülékeibe táplálva bocsáthatja rendelkezésre elektromos energiáját.Találó név a Škoda történetének epikus mérföldköve számáraA Škoda Epiq mérföldkő lesz a Škoda történetében, amit jellegzetes és könnyen megjegyezhető nevével is hangsúlyoz. E név tökéletesen illeszkedik a Škoda tisztán elektromos SUV-modelljeinek nomenklatúrájába: elején az "E" betű akkumulátorhajtású Škoda modellt jelöl, míg a "Q" a végén a márka SUV-családjának tagjaként azonosítja. Az Epiq az ógörög "epos" szóból származik, amely "szót" vagy "verset", de akár "történetet" vagy "költeményt" is jelenthet, s olyan pozitív asszociációkat ébreszt, mint a csodálatos, a nagyszerű, a rendkívüli és a figyelemreméltó. Ötletes megoldásaival és magasfokú sokoldalúságával a Škoda Epiq egyaránt kielégítheti a családközpontú és a lifestyle-orientált vásárlók igényeit. A városi SUV-crossover modell Pamplonában (Spanyolország) készül majd, a Volkswagen Core márkacsoportja képviselőinek, azaz a Škoda, a Cupra és a Volkswagen márkák közös fejlesztési és gyártási projektjeként. A Škoda AUTO elkötelezett, hogy több milliárd eurót invesztáljon az elektromos mobilitás felé zajló átalakulásába az elkövetkező évek során. Az akkumulátorhajtású Škoda Elroq kompakt-SUV a tisztán elektromos modellek közelgő offenzívájának első tagjaként tarthatja még idén premierjét..
Az új Enyaq RS Race tanulmánnyal a Škoda Auto új fenntarthatósági lehetőségeket tár fel az autósport terén, miközben tovább erősíti a márka érzelmi vonzerejét. Az Enyaq RS Race új szintet képvisel a Škoda autósportból származó örökségében, és agresszív dizájnját egy hatalmas hátsó szárny teszi még látványosabbá. A tanulmány betekintést nyújt abba, hogyan segíthet felgyorsítani az autósport-technika a dinamikus és fenntartható autóipari jövő felé való elmozdulást. Emellett ideális platformként szolgál a jövő akkumulátoros-elektromos sorozatgyártású járművei számára a legmodernebb elektromos technológiák fejlesztéséhez és szigorú teszteléséhez.Michal Hrabánek, a Škoda Motorsport vezetője kifejtette: "A fenntarthatóság a Škoda Motorsport stratégiájának egyik sarokköve. Már 2021-ben belekóstoltunk az elektromos raliautók világába a Škoda Fabia RE-X1 modellel. Az itt szerzett felismeréseinket és tapasztalatainkat az egyedülálló, új Škoda Enyaq RS Race-ben is felhasználtuk. Ez a lenyűgöző jármű bizonyítja, hogy a Škoda DNS-ébe mélyen beágyazott autósport nemcsak a márka érzelmi hatását erősíti, hanem értékes tapasztalatokkal és technológiákkal járul hozzá a Škoda közeljövőben megjelenő közúti modelljeihez is."Erőteljes koncepcióautó az Enyaq Coupé RS alapjánAz Enyaq RS Race a Škoda Enyaq Coupé RS alapjaira épül. Az összkerékhajtással felszerelt, új Škoda Enyaq RS Race nagyszerűen demonstrálja, hogy a Volkswagen Csoport moduláris elektromos hajtáslánca milyen széleskörű lehetőségeket kínál a teljesítmény tekintetében. Agresszív formatervével az Enyaq RS Race egyúttal igazi figyelemhívó hatással is rendelkezik, jól kihangsúlyozva a márka versenyzéshez és autósporthoz való erős kötődését. Széles útfekvése még stabilabb kezelhetőséget biztosít, míg a látványos hátsó szárny a szükséges leszorítóerőről gondoskodik. A tanulmány célja, hogy a márka gyakorlati ismeretekhez jusson a nagy teljesítményű elektromos járművek konkrét műszaki és formatervezési módosításai révén. Az így nyert tapasztalatok potenciálisan alkalmazhatók a jövőbeli sorozatgyártású modelleken.Daniel Petr, a Škoda Auto vezető tervezője hozzátette: "A Škoda Enyaq RS Race nem egy olyan dizájntanulmány, amely csak papíron létezik; valódi gépkocsi készül majd belőle. Alacsonyabb, szélesebb, könnyebb és legfőképpen dinamikusabb lesz. Így már a kezdetektől fogva egyértelmű volt, hogy a formatervnek agresszívnek kell lennie, erős utalással a versenysportra. Az aerodinamikát tekintve valójában a jelenlegi Škoda Fabia RS Rally2-höz hasonlóra terveztük a formáját. Élesre formázott orr, drámaian kiszélesített sárvédők és egy hatalmas hátsó szárny jellemzi. Gyorsnak tűnik, már papíron is - ebből pedig rossz nem sülhet ki".A Škoda a játékoktól a ralipályákig támogatja a fenntarthatóságot az autósport terénAz Enyaq RS Race a Škoda Motorsport újabb innovatív, akkumulátoros-elektromos koncepciótanulmánya, a nemrég bemutatott Škoda Vision GT után. A 2021-ben bemutatott Škoda Fabia RE-X1 a Škoda Fabia Rally2 evo padlólemezére épült, és egy 860 voltos, 260 kW csúcsteljesítményt nyújtó villanymotorral szerelték fel. Az Osztrák Motorsport Szövetség (ÖAMTC) által elvégzett homologizáció lehetővé tette, hogy a Baumschlager Rallye&Racing csapat részt vehessen az osztrák ralibajnokságban. A nemrégiben bemutatott Vision GT-nél a Škoda teljesen más megközelítést alkalmazott: A látványos, teljesen elektromos egyterű kizárólag a Gran Turismo 7 PlayStation játékhoz készült. Az 1957-es 1100 OHC Spider által inspirált koncepciótanulmánnyal a Škoda a digitális autóversenyzés világában is letette névjegyét.Mindezek a koncepciójárművek alátámasztják a Škoda elkötelezettségét, hogy az autósport terén is előmozdítsa a fenntarthatóságot. A Fabia Rally2 már 100%-ban fenntartható, fosszilis üzemanyagtól mentes üzemanyaggal fut a WRC2-ben, ideális tesztalkalmat biztosítva ahhoz, hogy szélsőséges körülmények között értékeljék a mérnökök az új elektromobilitási innovációk műszaki megvalósíthatóságát, rugalmasságát és tartósságát.További információk az Enyaq RS Race-ről a Škoda Storyboardon találhatók. Ez a videó pedig érdekes betekintést nyújt a projekt fejlődésébe.
A Škoda AUTO Csoport 26,5 milliárd euró rekord-árbevételt produkált 2023-ban (2022: 21,0 milliárd euró; +26,2 százalék). A vállalat a megelőző évhez (2022: 628 millió euró) képest jelentősen, 182,3 százalékkal, 1,8 milliárd euróra növelte működési eredményét, emellett árbevétel-arányos hozama (RoS) is 6,7 százalékra javult (2022: 3 százalék). A Škoda AUTO tavaly 866 800 járművet szállított ki világszerte ügyfeleinek (+18,5 százalék). 81 700 eladott példányával az összes modell közül az Enyaq produkálta a legnagyobb százalékos növekedést (+52,1 százalék), számos európai piacon az egyik legnagyobb darabszámban értékesített BEV-modellként. Belépésével a vietnami és kazah piacra, a cseh autógyártó folytatta nemzetközi jelenlétét bővítő stratégiájának megvalósítását. A Škoda emellett a digitalizáció és a villamosítás szakterületein is határozottan hajtja végre terveit: a vállalat elkötelezett az elkövetkező évekre az elektromos mobilitás területére tervezett, több milliárd eurós beruházásai mellett. E stratégiai befektetések a cég meggyőző pénzügyi teljesítményével párosulva alapvető jelentőségűek a vállalat a gyorsan fejlődő autóiparban biztosított, hosszú távú sikeressége érdekében.Klaus Zellmer, a Škoda AUTO vezérigazgatója kiemelte: "2023-as eredményeinkkel ismét bizonyítottuk üzleti modellünk ellenállóképességét és nagyfokú rugalmasságát. Stratégiánk hatékonynak bizonyul, két világ legjavát ötvöző, változatos modellportfóliónk pedig továbbra is kedvező fogadtatásra talál ügyfeleink körében. Őszinte köszönetem fejezném ki szerte a világon minden Škoda-munkatárs, illetve kiskereskedőnk és partnerünk felé folyamatos erőfeszítéseikért. Ők azok, akik nehéz körülmények között és gyorsan változó környezetben is lehetővé tették mindezt. Tisztában vagyunk vele, hogy ez az eredmény csupán pillanatkép, mivel egyre intenzívebb a verseny, miközben a globális piacok és a fogyasztói bizalom továbbra is igen változékony. E szilárd alapok és a stratégiai intézkedések azonban alapvető fontosságúak annak érdekében, hogy továbbra is meg tudjuk valósítani a jövőnk szempontjából szükséges beruházásokat. Ma újabb fontos lépést teszünk ebben az irányban: bemutatjuk új, tisztán elektromos városi SUV-crossover modellünk, a Škoda Epiq dizájntanulmányát. E modell 2025-ben, 25 000 euró körüli áron mutatkozhat be hivatalosan, még szélesebb körben megfizethetővé téve az elektromos mobilitást."Holger Peters, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a pénzügy és az informatika területeiért, illetve a jogi ügyekért felelős tagja hangsúlyozta: "2023-ban vállalatunk történetének legmagasabb, 26,5 milliárd eurós árbevételét realizáltuk, ami 26,2 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. Ezzel egyidejűleg több mint kétszeresére, 6,7 százalékra növeltük árbevétel-arányos hozamunkat, ami az oroszországi tevékenységünk megszüntetéséből származó speciális hatások nélkül akár 7,5 százalékot is elérhetett volna. Mindez meggyőzően bizonyítja, hogy Next Level Efficiency+ programunk működik, a megtett intézkedések pedig meghozzák a kívánt hatást. Ebből az erős pozícióból a piaci ingadozások és a geopolitikai bizonytalanságok ellenére továbbra is jelentős összegeket invesztálunk az elektromos mobilitás és a digitalizáció felé zajló átalakulásunkba."Amint Martin Jahn, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja kifejtette: "2023-ban kiváló értékesítési mutatókat produkáltunk, miközben az Enyaq Európa-szerte a negyedik helyen végzett a tisztán elektromos akkumulátorhajtású modellek között. Sőt, legfontosabb piacunkon, Németországban, a harmadik helyet szerezte meg, hazai cseh piacunkon, valamint Szlovákiában pedig a legkeresettebb elektromos modellnek bizonyult. Más kulcsfontosságú stratégiai területeken is előreléptünk. Škoda X innovációs központunkon keresztül - olyan szolgáltatások integrációjának köszönhetően, mint a Pay to Park vagy a Pay to Fuel - következetesen folytattuk a jármű körüli ügyfélút digitalizálását. Mindemellett annak érdekében is megfelelő lépéseket tettünk, hogy új ügyfeleket hódítsunk el márkánk számára: közelmúltbeli belépésünk Vietnam fontos, növekedő piacára az ASEAN-régióban erősíti márkánkat, kazahsztáni helyi partnerünkkel kialakított stratégiai együttműködésünkkel pedig készen állunk, hogy az idén ismét megjelenjünk ezen az ígéretes piacon."Megnövekedett kiszállítások, erőteljes eredményekA Škoda AUTO 866 800 járművet szállított ki sikeresen ügyfeleinek 2023 folyamán, ami 18,5 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez viszonyítva. Éves szinten 52,1 százalékkal a tisztán elektromos Enyaq messze a legintenzívebb növekedést produkálta az összes Škoda-modell közül. Pénzügyi szempontból a Škoda AUTO Csoport 26,5 milliárd euró rekord-árbevételről számolhat be 2023-ból (2022: 21,0 milliárd euró; +26,2 százalék), miközben a vállalat a megelőző évhez (2022: 628 millió euró) képest jelentősen, 182,3 százalékkal 1,8 milliárd euróra növelte működési eredményét, árbevétel-arányos hozama (Return on Sales; RoS) pedig 6,7 százalékra javult (2022: 3 százalék). A Škoda AUTO kihívásokkal teli piaci környezetben, geopolitikai bizonytalanságok közepette, valamint növekvő anyag- és nyersanyagárak, illetve csökkenő vásárlóerő mellett érte el ezen eredményeket. Az autógyártó a jövője érdekét szolgáló, jelentős beruházásaira is ki kívánja majd használni e masszív alapokat.
Bemutatkozott az új Škoda Kodiaq, amely a második generációja a Škoda világszerte sikeres nagy SUV-jának. Az újdonság még markánsabb dizájnt és még tágasabb utasteret kapott. Ez utóbbiból különösen a harmadik üléssor utasai profitálnak sokat. A Kodiaq eddig is a márka legkedveltebb modelljei közé tartozott, és az újdonság készen áll arra, hogy tovább vigye ezt a szerepet. Az új Škoda Kodiaq új belső térkoncepciót kapott, amelyet egy akár 12,9 hüvelykes érintőképernyő, a kormányoszlopon elhelyezett váltókar, analóg és digitális kezelőszervek, valamint egy teljesen átrendezett, jól áttekinthető középkonzol jellemez.További részletek:https://csakaskoda.hu/2023/10/04/itt-az-uj-skoda-kodiaq/
90 évvel a történelmi jelentőségű első modell megjelenése után mutatta be a Škoda a Superb modernkori negyedik generációját. Elődeihez hasonlóan az új Superb is markáns dizájnkoncepciót és fejlett technológiát ötvöz. Minden eddiginél biztonságosabb és tágasabb, és az új modell készen áll arra, hogy újabb fejezetet írjon a Superb történetében.A negyedik generációjához érkező új Superb továbbra is lenyűgöző, érzelemdús formatervet kapott, mindezt a legmodernebb technológiával kiegészítve. Az új modell praktikus hátsó ajtóval ellátott, elegáns megjelenésű ferdehátú, valamint kombi változatban is elérhető lesz. Az új külső meghatározó elemei továbbra is a dinamikusabb kialakítású vált első és hátsó lámpatestek. A hátsó lámpák az elődnél lényegesen karcsúbbak és új kristályos díszitőelemek turbózzák fel a látványukat. A fényszórók, amelyek szintén élesebb vonalúak lettek, két változatban állnak rendelkezésre. A full LED Matrix fényszórók hatszögletű bi-LED mátrix moduljait a Crystallinium nevű színes kristályos elem egészíti ki. A Crystallinium egy vadonatúj elem, amely a színes kristályüveget idézi, és új megjelenést kölcsönöz a fényszóróknak.Az új Škoda Superb mind a ferdehátú, mind a Combi kombi változatban hosszabb, magasabb, de picivel keskenyebb elődjénél. Ennek ellenérő nőtt a fejtér elől és hátul is, ahogyan a csomagtér mérete is 20 literrel a limuzin (645 liter), és 30 literrel a Combi (690 liter) esetében. Az eddigi is hatalmas helyet biztosító tengelytáv viszont változatlan maradt mindként kivitel modellnél.További részletek:https://csakaskoda.hu/2023/11/02/ime-a-2024-es-uj-superb/
Négy héttel az új Škoda Superb Prága-környéki világpremierjét követően a Volkswagen márka pozsonyi üzemében megkezdődött a negyedik "modern" modellgeneráció sorozatgyártása. A Kvasinyból stratégiai okokból áthelyezett termeléssel az ott felszabaduló kapacitás további Octavia modellek gyártására fordítható. A Superb már első "modernkori", 2001-es bemutatkozása óta a Škoda modellpalettájának belsőégésű motoros (ICE) kínálatának zászlóshajója.Amint Andreas Dick, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a gyártás és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: "Egy-egy új modellgeneráció bemutatása mindig különleges pillanat az egész csapat számára. Különösen igaz ez az új Superbre, amelyet a Volkswagen Passattal együtt a Beta+ projekt részeként, a Škoda vezetésével fejlesztettek ki. Ez a projekt, valamint a Superb gyártásának sikeres áthelyezése Pozsonyba, a Škodánál rendelkezésére álló magas színvonalú szakértelem és know-how-bizonyítéka. Nagysikerű belsőégésű motoros (ICE) zászlóshajónk újabb generációjával jelentős szinergia-lehetőségeket kínálunk a Volkswagen Csoport számára. Szívélyes köszönetem fejezném ki mindazon kolléganők és kollégák felé, akik magasfokú elkötelezettségükkel hozzájárultak ehhez a projekthez."Szinergiák a vállalatcsoportban: a Superb negyedik generációjának pozsonyi gyártásaMég 2020 novemberében született meg a döntés, hogy a Superb negyedik generációjának gyártását a Volkswagen Személyautók pozsonyi üzemébe helyezik át. Ez a lépés a hatékonyságot a termelési hálózat szinergialehetőségeinek kihasználásával tovább növelő Beta+ projekt része. A Škoda Superb és a Volkswagen Passat teljes fejlesztése a Škoda AUTO felelős vezetése alatt zajlott, s mindkettő ugyanazon a gyártósoron készül.A Superb gyártásának Pozsonyba költöztetésével Kvasiny üzemében 2024 nyarától további Octavia modellek előállítására szabadul fel kapacitás, a Mladá Boleslav-i telephelyen pedig tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellsorozatok további tagjai gördülhetnek le a szerelőszalagról.A Škoda Superb szlovákiai gyártása a karosszériaelemekkel kezdődik, amelyeket túlnyomórészt a helyszínen, Pozsonyban sajtolnak, majd az új karosszériaműhelybe szállítanak. Az üresen álló csarnokot a Beta+ projekt keretében alapjaiban alakították át, a Škoda AUTO emellett alig két év alatt több mint 500, a legkorszerűbb technológiát képviselő robotot, valamint irányítórendszereket és ragasztóberendezéseket telepített ide, emellett új beszállítók is érkeztek. A szerelőcsarnokot szintén széleskörűen átépítették, ezt a gyártósort ugyanis - ahol az új modelleket harmonikusan integrálták az eddigi Volkswagen és Škoda modellek összeszerelésébe - korábban nem használták hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) járművek gyártására. A szerelőcsarnok korszerűsítése egyebek mellett automatizálási- és kezelési technológiákat, ipari kamerarendszerek telepítését és a teljes gyártósorra kiterjedő egyéb fejlesztéseket foglal magában. Mindemellett a padlólemezek gyártásterülete oly módon bővült, hogy már a részben és teljesen elektromos hajtásrendszerű modellek akkumulátorainak beépítésére is lehetőséget biztosít.A pozsonyi gyár fényezőműhelyében is jelentős átalakításokat hajtottak végre, amelyek a környezet védelmét szolgálják. Az új fényezőkamrákban korszerű levegőkeringtető rendszereket alkalmaznak, miközben az illékony szerves vegyületek leválasztására is lehetőség nyílik - újabb lépésként a még környezetkímélőbb gyártás felé. Új formai nyelvezet, széles hajtásrendszer-kínálatA negyedik "modern" modellgeneráció gyártása a Škoda Superb Combi változattal vette kezdetét, 2024 közepétől pedig a Limuzin kivitel is megjelenik a választékban. A korszerű és gazdaságos motorok palettáján 110 kW (150 LE) és 195 kW (265 LE) között három benzin-, míg a 110 kW (150 LE) - 142 kW (193 LE) teljesítménytartományban két dízelüzemű erőforrás sorakozik. A portfóliót egy új, kizárólag a Combi változathoz rendelhető, több mint 100 kilométer tisztán elektromos hatótávú hálózatról tölthető hibridhajtás (Plug-in Hybrid), valamint a Superb számára újdonságként egy enyhe-hibrid (Mild Hybrid) változat egészíti ki.Formatervezés és technika - 1934 óta iránymutatóA Škoda Superb modelltörténete a Škoda 640 Superb 1934-es bemutatójáig nyúlik vissza. A cseh autógyártó csúcsmodelljei ettől kezdve először 1949-ig viselték e jól csengő nevet, majd 2001-ben a cseh márka ismét e történelmi jelölést használta a csúcsmodellje első modern generációjára. Napjainkig összesen több mint 1,6 millió darab gördült le a szerelőszalagról a Škoda belsőégésű motoros zászlóshajójából.